how to build a website for free

OM LASER

MID laserbehandling

Laserbehandling eller medicinsk laser, laserterapi, LLLT eller low-power laser er forskellige navne, der stimulerer kroppens egen helbredelsesevne ved hjælp af lysbølger. Metoden er blevet brugt siden 1960'erne, og der er omkring 6000 offentliggjorte studier på både celler, dyr og mennesker. Metoden er klinisk bevist og har en dokumenteret effekt på forskellige skader og lidelser i kroppen.

Lys

Lys defineres som det synlige spektrum af farver og består af elektromagnetiske bølgelængder mellem ca. 400-800 nanometer. Lys er en energiform, som opstår i materie, fx glødetråden i en glødelampe hvor elektrisk energi forvandles til lys. En glødelampe udsender lys af flere bølgelængder svarende til flere farver, et spektrum af lys, som tilsammen danner hvidt lys.

Hvad er en laser egentlig?

Ordet laser er et akronym for “Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation”, hvilket er en kort beskrivelse af, hvordan laserlys skabes. En laser er en lyskilde, som udsender lys med kun én bølgelængde og ikke et helt spektrum af bølgelængder som fx en glødelampe. En laser beskrives eller betegnes gerne af den bølgelængde, som laserlyset har, eller det emne i laseren som producerer laserlyset.

Tager man en almindelig lampe og en laser, så kan lysbølgerne fra en almindelig lampe sammenlignes med bølgerne på et stormfuldt hav. (Se illustration). Store og små bølger blandes, og bølgedannelsen er helt uorganiseret.

Lysbølgerne fra en laser er derimod velorganiserede og består af en eneste bølgelængde, hvilket kan sammenlignes med ”bølgerne” i sandklitter. (Se illustration). Bølgerne er sammenhængende og af samme bølgelængde. Når lys optræder på denne organiserede måde, siger man, det er kohærent, hvilket er karakteristisk for alle lasere.

Absolutte fordele ved laserbehandling

I modsætning til mange andre metoder kan laserbehandling med fordel udføres i tilfælde af akut skade, betændelse og hævelse. Dette gør det til et godt supplement til anden behandling i smerte, hævelse, postoperativ helbredelse og akutte problemer som kramper og smertefuld betændelse. Da behandling ikke er smertefuld og ikke-invasiv (dvs. ingen nålepenetration eller lignende gennem huden), kan folk, der er bange for nåle, også have et alternativ til akupunktur til behandling af smerte. Derudover er det blevet observeret, at mange problemer, der har været vanskelige at behandle med en anden type behandling, kan reagere positivt på laserbehandling.

Akutte og kroniske smerter forsvinder hurtigt, effektivt og smertefrit med MID Laserterapi. Helingstiden reduceres med op til 75%. Virusangreb og bakterieinfektioner bekæmpes hurtigt og effektivt.

Mere om Laser

Laser er en speciel form for forstærket lys. Laser er meget rent lys, der er i stand til at trænge dybt ind i vævet, ind til hver enkelt celle. Cellen absorberer laserlyset og omdanner det til ren energi.

Alle kroppens celler er programmeret til at

1. reparere enhver skade på vævet - akut eller kronisk.

2. bekæmpe alle fremmedlegemer - bakterier, vira, svamp.

3. bringe vævet tilbage til dets oprindelige, sunde tilstand.

Disse processer kræver energi, og derfor tager helingen af en akut skade den tid den tager. Nogle gange bliver helingen ikke 100 % færdiggjort og der dannes f.eks. arvæv. Andre gange går helingsprocessen i stå på et tidligt tidspunkt i forløbet, og der opstår en kronisk skade. Alt sammen på grund af manglende energi i cellerne. Laserlyset tilfører energi til cellerne og derved accelereres den naturlige helingsproces ved en akut skade fra uger til dage.

Kroniske skader begynder at hele op og immunforsvaret bliver mobiliseret til at bekæmpe bakterier, vira og svamp. Med effekten af laserterapi er det vigtigt at understrege, at det er kroppens eget reparationssystem i form af vores celler, der udfører arbejdet. Laserne giver blot ekstra energi til processen, så den går meget hurtigere.

• Hørsholm Hovedgade 26, 2. Sal