website templates

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Gør det ondt? Hvordan føles en behandling?

Behandlingen er ikke ubehagelig. Ofte mærker man intet. Lejlighedsvis føles en mild, lindrende varme eller prikken. Smerte er en god respons, når immunsystemet og de inflammatoriske processer aktiveres og helingsprocessen bliver boostet, bare rolig smerten aftager igen.

Hvor lang tid tager hver behandling?

Behandlingen tager fra 5 til 40 minutter, afhængig af størrelsen af det område, der behandles.

Hvor mange behandlinger skal der til?

Det afhænger af hvilken tilstand, der behandles. For nogle akutte tilstande vil 1-6 behandlinger være tilstrækkeligt. Tilfælde af en mere kronisk karakter kræver måske 10-15 (eller flere) behandlinger. Nogle tilfælde, som f.eks. alvorlig artritis (ledbetændelse), kan kræve løbende periodiske behandlinger for at kontrollere smerter.

Hvor lang tid går der, før der er effekt?

Du vil ofte kunne føle en bedring (normalt smertereduktion) allerede efter den første behandling. Nogle gange vil der ikke kunne registreres en bedring ved de første behandlinger. Dette betyder ikke, at der ikke sker noget. Hver behandling er kumulativ, og i nogle tilfælde ses resultater derfor først efter 3 eller 4 behandlinger.

Kan laserterapi bruges sammen med andre former for behandling?

Ja! Laserterapi bruges ofte med andre former for terapi, herunder kiropraktik, fysioterapi, massage, elektroterapi og efter operation. Andre behandlingsformer kan bruges sammen med laserterapi til at øge effekten af behandlingen.

Hvad sker der ved en LASERBEHANDLING?

Laserbehandling er smertefri. Den frigivne energi øger blodcirkulationen, trækker væske, ilt og næringsstoffer til det beskadigede område. Dette skaber et optimalt helbredende miljø, der reducerer betændelse, hævelser, muskelkramper, stivhed og smerte. Det skadede område vender tilbage til sin normaltilstand, så funktionen i det behandlede område genoprettes, og smerten mindskes.

Patienters udbytte AF LASERTERAPI på celleniveau?

Laser er en speciel form for forstærket lys. Laser er meget rent lys, der er i stand til at trænge dybt ind i vævet, ind til hver enkelt celle. Cellen absorberer laserlyset og omdanner det til ren energi.

Alle kroppens celler er programmeret til at

1. reparere enhver skade på vævet - akut eller kronisk.

2. bekæmpe alle fremmedlegemer - bakterier, vira, svamp.

3. bringe vævet tilbage til dets oprindelige, sunde tilstand.

Disse processer kræver energi, og derfor tager helingen af en akut skade den tid den tager. Nogle gange bliver helingen ikke 100 % færdiggjort og der dannes f.eks. arvæv. Andre gange går helingsprocessen i stå på et tidligt tidspunkt i forløbet, og der opstår en kronisk skade. Alt sammen på grund af manglende energi i cellerne. Laserlyset tilfører energi til cellerne og derved accelereres den naturlige helingsproces ved en akut skade fra uger til dage.

Kroniske skader begynder at hele op og immunforsvaret bliver mobiliseret til at bekæmpe bakterier, vira og svamp. Med effekten af laserterapi er det vigtigt at understrege, at det er kroppens eget reparationssystem i form af vores celler, der udfører arbejdet. Laserne giver blot ekstra energi til processen, så den går meget hurtigere.

Ja. Der er tusindvis af publicerede undersøgelser, der viser den kliniske effekt af laserterapi. Blandt disse er der mere end hundrede strengt kontrollerede, videnskabelige undersøgelser, der dokumenterer virkningen af laser på mange sygdomstilstande.

• Usserød Kongevej 7b