free html5 templates

HVAD KAN BEHANDLES

Hvad behandles med MID-laser?

Forskellige lasertyper påvirker væv og celler på forskellig vis. Hvad der kan behandles beror derfor på, hvilken eller hvilke lasertyper en terapeut har adgang til. Typiske “laserproblemer” hos mennesker kan være: herpes, helvedesild/herpes zoster, ansigtslammelse, nervebetændelse, venøse bensår, liggesår, følsomme tandhalse, problemer i ryg, nakke, skuldre og knæ samt visse reumatiske lidelser og idrætsskader.

På dyr kan laser med fordel anvendes ved: hævelse og galle, halthed, seneskader, sur stråle, hovbylder, led- og muskelinflammationer, revner i hovene, svulster i huden, m.m.

Bemærk, at individer reagerer forskelligt på laserbehandling. Som regel mærkes en reaktion hurtigt. Nogle reagerer stærkt og næsten omgående, andre skal have flere behandlinger. Cirka en af ti reagerer slet ikke eller så lidt, at man må konstatere, at laserbehandling ikke er den rigtige metode for den person eller det dyr.

PÅVIRKER OG BEHANDLER

Eksempler på mere specifikke lidelser, hvor laserbehandling er effektiv:

Smerter og spændinger / Muskel og ledsmerter
Akutte skader / Idrætsskader
Reducerer hævelse / Fremskynder helbredelse
Heling efter operation
Betændelsestilstande / hælspore
Immunforsvar
Musearm/Tennisalbue/Golfarm
Dårlig cirkulation
Bivirkninger ved cancer
Helvedesild / Gigt / Sårheling

Hvor stor er chancen for at blive rask?

Ved behandling af sådanne problemer, hvor man ved, at laveffektlaser giver god effekt, regner man med, at ca. 75-90% bliver helt raske eller meget bedre, forudsat at den rette laser anvendes, og at terapeuten har gode kundskaber.

Vævstilstandens betydning.

Klinisk og eksperimentel erfaring viser, at laserbehandling har størst effekt på væv/organer, som udviser en alment forværret tilstand, fx hos patienter som lider af en funktionsforstyrrelse eller en vævsskade/organskade. Et sår hos en ung, rask person læger cirka lige så hurtigt med som uden laserbehandling, men et bensår, der er svært at få lægt hos en person med dårlig blodcirkulation og måske med nedsat immunforsvar, kan man få til at læge hurtigere efter laserbehandling.

Gør det ondt?

Laserbehandling med MID-laser gør ikke ondt, behandlingen er afslappende og opleves ofte som behagelig.

Dyr udviser for det meste tydeligere reaktioner end mennesker på laserbehandling. Efter en tid kan de begynde at gabe, synke, bøje hoved fremover og blinke med øjenlågene. Dette er en typisk reaktion på udskillelse af forskellige stoffer fra cellerne.

Afhængig af skadens art kan det af og til ske, at en smerte kan forøges eller optræde 6-24 timer efter en behandling. Dette skyldes, at det kohærente laserlys sætter helingsprocesser i gang. Specielt ved problemer af kronisk natur kan denne igangsætningssmerte optræde. Den plejer at gå over efter nogle dage, men kan i enkelte tilfælde vare længere.

• Usserød Kongevej 7b