how to create a website for free

Ja. Der er tusindvis af publicerede undersøgelser, der viser den kliniske effekt af laserterapi. Blandt disse er der mere end hundrede strengt kontrollerede, videnskabelige undersøgelser, der dokumenterer virkningen af laser på mange sygdomstilstande.

Laserbehandling er videnskabeligt studeret i flere lande og resultatet er publiceret i  videnskabelige tidsskrifter. Følgende resultater er registreret:

-Immunsystemet kan forstærkes således at forskellige sygdomstilstande lindres, eksempelvis  astma og allergier.

-Reumatisk besvær (Gigt): Smerte såvel som betændelsestilstande kan påvirkes positivt af  laserbehandling både i almindelighed og lokalt.

-Smerter og spændinger i f.eks ryg, nakke, skulder og knæ, lindres med laveffekt laser, ligeson  migræne og andre hovedpine symptomer.

-Heling af idrætsskader som tennisalbue/arm, hælspore, forstuvninger og benbrud m.m  fremskyndes af laserbehandling.

-Orale lidelser: Der er store erfaringer med behandling mod betændelsestilstande, isninger, løse  tænder, og mundtørhed (Sjôgrens syndrom).

-Andre problemer som med fordel kan behandles er bihulebetændelse, mellemørebetændelse,  akne, herpes og dårlig blodcirkulation m.m.

Laserbehandling er i dag en fuldt ud anerkendt behandlingsform. Bl.a. har Norges sundhedsmyndigheder den 01.07.2001 godkendt brugen af laserbehandling (LLLT) indenfor smerte- og helingsbehandling.

De Amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA har godkendt brugen af laser til bl.a. smerte- og sårbehandling og de har ligeledes godkendt det til behandling af seneskedehindebetændelse (CTS – Carpal TinnelSyndrome). I EU er laserudstyr, CE-mærket som medicinsk behandlingsudstyr, eks. CE-0123 (TÜV) og dermed generelt godkendt som en medicinsk behandlingsmetode til smerte- og helingsbehandling.

Offentliggørelsen i The Lancet, 2009, om laser til smertebehandlingen af nakkeskader (Neck pain), blev set som et stort skridt frem i mod en fuld anerkendelse af laserlyset positive egenskaber til behandling. Daglig bruger mange læger, dyrlæger, tandlæger og fysioterapeuter og specielt mange alternative behandlere laserlys i deres behandlinger. Det skyldes det faktum, at flere og flere behandlere har indset de mange muligheder, laserlyset har og at der i dag er over 6000 publicerede, videnskabelige undersøgelser og forsøg fra verden der viser, at bestemte bølgelængder og energier, har stor positiv effekt på en række lidelser og behandlingsmetoder.

• Usserød Kongevej 7b